Jeżeli zależy Ci na generowaniu sprzedaży zagranicznej, Amazon Ads to strzał w dziesiątkę. Potentat w branży e-commerce to idealna przestrzeń do rozpoczęcia bądź zwiększenia sprzedaży na rynku międzynarodowym.
Wraz ze wzrostem rywali wielu branży wewnątrz platformy, rozbudowaniu uległ system reklamowy popularnego serwisu sprzedażowego. Zagwostką jest teraz wątek dotyczącego tego – jak uruchomić kampanie amazon ads. Na to pytanie odpowiedź znajdziesz w przygotowanym przez nas wpisie. Dążysz do zwiększenia przychodów i sprzedaży na skalę zagraniczną? Postaw na Amazon Ads!
Od A do Z – czyli wszystko o Amazon Advertising
Konkurencyjność na platformie Amazon generuje potrzebę wyróżnienia się wśród pozostałych sprzedawców. Służy temu narzędzie Amazon Ads, który jest przeznaczonym dla tego serwisu, systemem tworzenia kampanii reklamowych. Ciekawostka: W skali globalnej popularnością dorównuje on Google Ads.
Kampanie amazon ads to znana forma reklamy w dziedzinie e-commerce, mimo wszystko nie wszyscy zarządzający firmą mogą czerpać korzyści z jej zasobów. Promocja w serwisie rozpoczyna się od rejestracji i nabycia płatnego, profesjonalnego konta. Przed skorzystaniem z potencjału, jaki niosą ze sobą kampanie amazon ads, konieczna jest sprzedaż bez wsparcia reklamy kilku produktów oraz otrzymanie rekomendacji ze strony kupujących. To z kolei, umożliwia wgranie tzw. przycisku “Kup teraz” (Buy Box) oraz rozpoczęcie działań z zakresu kampanii reklamowych.
Podstawowe tipy: Jak uruchomić kampanię Amazon Ads?
Proces kreacyjny strategii reklamowej na Amazon Ads rozpoczyna się w specjalnie przeznaczonym w tym celu panelu Campaign Manager. Jeżeli chcesz mieć do niego dostęp, powinieneś najpierw się zarejestrować. Następnie podejmujesz decyzję o wyborze segmentów rynkowych oraz języków, na jakich planujesz się skoncentrować. Co więcej, możesz skupić się na jednym rynku bądź skoncentrować się na aktywności w skali globalnej.
Jak uruchomić kampanie amazon ads? Przede wszystkim od zapoznania się z narzędziem, jakim jest Campaing Manager. Jego intuicyjność pozwala bez przeszkód na wdrażanie działań reklamowych, zwłaszcza jeżeli wcześniej miałeś do czynienia z kampaniami tworzonymi w Google Ads bądź Facebook Ads.
Jednym z pierwszych etapów kreowania reklam na Amazon.com jest ich wybór. Dostępność kampanii będzie widoczna w głównym panelu, natomiast na użytkowanie innych umożliwi Ci program Amazon Vendor. Mniejsi przedsiębiorcy będą korzystać z potencjału Sponsored Products bądź Sponsored Brands. Po podjęciu decyzji, co do typu reklamy, zostaniesz automatycznie przekierowany do ustawień kampanii promocyjnej oraz wariantów targetowania (między innymi) stawki. Bardzo zbliżone praktyki mają miejsce w panelu reklamowym Facebooka i Google.
Jak wyglądają reklamy tworzone w Amazon Ads?
To pocieszające dla tych przedsiębiorców, których poczucie estetyki i proces twórczy nie są mocną stroną. Reklamami są produkty, tworzące ofertę, które pojawiają się w serwisie e-commerce. Każdemu z nich towarzyszy strona produktowa, na której użytkownicy mogą zapoznać się z m.in. opisem, parametrami oraz innymi szczegółowymi elementami. Jak uruchomić kampanie amazon ads? Określ swoje cele biznesowe, zarejestruj się na platformie i przeznacz swój budżet na wdrażanie strategii reklamowej. Oczekuj efektów i ciesz się rezultatami!