Biznes

Kampania Programmatic

Kampania programmatic to taka, która opiera się na targetowaniu behawioralnym, a więc będzie skierowana do konkretnej grupy odbiorców.

Termin ten odnosi się do automatyzacji pewnych aspektów procesu reklamowego, takich jak zakup i sprzedaż powierzchni reklamowej. W ten sposób platforma sama zadecyduje, czy nasza reklama wyświetli się w danym miejscu, czy nie, w zależności od typu użytkownika, który je odwiedza.

Zalety, jakie ma kampania programmatic:

1. Zwiększa efektywność: redukuje błędy ludzkie i przyspiesza procesy.
2. Pozwala na lepszą segmentację: możemy znacznie precyzyjniej docierać z naszymi reklamami do właściwej grupy odbiorców.
3. Skraca czas oddziaływania: reklamy są znacznie szybsze niż tradycyjne kampanie.
4. Pozwala na pracę z danymi w czasie rzeczywistym: możemy natychmiast mierzyć wyniki i dostosowywać je w razie potrzeby.

Kampanie programmatic opierają się na zasadzie, że każda reklama jest umieszczana w czasie rzeczywistym. Taka kampania wymaga przemyślanej strategii i przygotowań, ponieważ trudno jest wprowadzać zmiany po jej uruchomieniu. Reklama programmatic oznacza, że reklamy są wstawiane na strony lub aplikacje w tym samym czasie, w którym są one ładowane. Jest to szybki sposób na dynamiczne wstawianie treści reklamowych, które dzięki zaawansowanym algorytmom mogą być dostosowane do indywidualnych użytkowników. Kampanie tego typu są sterowane przez sztuczną inteligencję, która oblicza parametry kampanii reklamowej i wybiera kandydatów do wyświetlenia. Ułatwia to dotarcie do zdefiniowanej przez nas wcześniej grupy docelowej. Największą zaletą reklamy programmatic jest automatyzacja, co oznacza oszczędność czasu i środków, także finansowych.