Pozycjonowanie zasadniczo nie ma granic, tak jak dostrzegamy je pomiędzy państwami. Prowadzisz lokalną działalność, jednak chciałbyś pozyskać zainteresowanie zachodnich odbiorców, a dokładniej niemieckich internautów, musisz zastosować odpowiednio dostosowaną strategię pozycjonowania. Korzystnym może się okazać pozycjonowanie PrestaShop, jeśli połączysz je ze spełniającym standardy witryn zakończonych na .de contentem, możesz być pewien, że w niedalekiej przyszłości zostaniesz zauważony przez grupę docelową
Warto jednak podkreślić, że pozycjonowanie PrestaShop to temat rzeka i nie sposób odpowiedzieć na wszystkie pytania przy pomocy jednego artykułu. Po więcej eksperckiej wiedzy zapraszamy pod niniejszy link: https://boo.pl/pozycjonowanie-prestashop/.
Lokalne SEO
Stosując pozycjonowanie PrestaShop doprowadzimy do poprawy widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania i uzyskania przez nią jak najwyższej pozycji rankingowej. W ujęciu lokalnym zadanie jest takie samo, jednak tym, co je odróżnia, jest grupa odbiorców. W przypadku Niemiec musisz poznać potrzeby swoich potencjalnych klientów oraz ich kulturę, aby wiedzieć, jak stworzyć więź komunikacyjną.
Pozycjonowanie Niemcy – wskazówki
Domena
Postaw na stronę z końcówką „.de” – stwarza ona pozytywne pierwsze wrażenie oraz wzbudza zaufanie zagranicznych klientów. Czują się oni bezpiecznie, na znajomym gruncie. Poza tym z Google.de korzysta ponad 96% mieszkańców.
Język
Jest to podstawowy element pozycjonowania w Niemczech. Musisz dołożyć wszelkich starań, aby znieść barierę językową. Poprawność językowo-gramatyczna jest jednym z elementów oceny jakości strony, warto więc trzymać się ścisłych reguł.
Słowa kluczowe
Biorąc pod uwagę Niemcy, najlepiej sprawdzą się słowa kluczowe typu long tail. Pamiętaj, że niemieckie słownictwo rządzi się nieco innymi zasadami i większość słów jest znacznie dłuższa. Nie sugeruj się więc liczbą znaków.
Urządzenia mobilne
Niemiecka populacja wynosi ponad 80 milionów, z czego 92% osób korzysta z urządzeń mobilnych. Warto więc zadbać o poprawne funkcjonowanie witryny na mniejszych ekranach, z których użytkownicy korzystają na co dzień.
Wizytówka
Jak mówią Niemcy, Ordnung muss sein, czyli porządek musi być zachowany. Jeśli zależy Ci na niemieckich, lokalnych konsumentach, musisz stworzyć profesjonalną wizytówkę w Google My Business.
Link building
Tutaj istnieje kilka różnic w stosunku do strategii budowania linków w Polsce. Dla Niemców najlepszymi miejscami do link buildingu są wpisy do katalogów, notki prasowe oraz wymiana biznesowa. Warto też pamiętać, że anchor text jest tym kontekście nazwą marki.
Podsumowanie
Wydawać mogłoby się to proste – mamy strategię, pozycjonowanie PrestaShop, wiemy jaki jest nasz cel i mamy niezbędne do jego realizacji środki, czego chcieć więcej? Doświadczenie i wiedza jest tym co może nas ograniczać w przypadku działań SEO. Wsparcie profesjonalistów jest nieocenione i w tym wypadku wydaje się być konieczne, bowiem mówimy o lokalnej firmie, która za grupę docelową obiera internautów z innego kraju, to pozycjonowanie wcale nie będzie należeć do najprostszych. Oczywiście możesz działać w pojedynkę, jednak pamiętaj, z profesjonalistami efekty zawsze będą lepsze jeśli chodzi o SEO.