Śniadania biznesowe to określone spotkania w celu poznania się, lepszego przygotowania do rozmów biznesowych, wymiany wizytówek i prezentacji swojej firmy lub jej produktów. Spotkania te organizowane są najczęściej przy okazji eventów branżowych.
Takie spotkanie może być organizowane w zależności od potrzeb np:
- na początku procesu negocjacji;
- przed podpisaniem umowy;
- po podpisaniu umowy;
- po zawarciu transakcji.
Śniadanie biznesowe, czyli „business breakfast” to spotkanie, na którym rozmawia się o biznesie. Rozpoczyna się ono zazwyczaj o godzinie 7:00-7:30, kiedy nie ma jeszcze zbyt wielu ludzi w samych biurach. Śniadanie biznesowe organizowane jest w hotelu lub restauracji i trwa ok. godzinę.
Organizując spotkanie śniadaniowe, należy zwrócić uwagę na to, by menu nie przewidywało komponentów, które mogłyby powodować dolegliwości żołądkowe u osób spożywających je. Przykładowo osoba cierpiąca na wzdęcia czy inne problemy żołądkowe nie powinna spożywać w przypadku tego rodzaju spotkań laktozy, glutenu czy innego składnika, który je powoduje. Aby utrzymać odpowiedni poziom zaangażowania podczas spotkania warto rozważyć opcję posiłkowania się sałatkami, owocami zamiast stosowania deserów oraz innych produktów bogatych w tłuszcz.
Śniadania biznesowe są narzędziem, dzięki któremu zyskujesz dostęp do nowych kontaktów, możesz pozyskać nowych pracowników lub nawiązać współpracę z partnerami. Spotkanie może być organizowane po to, by podpisać umowę partnerską lub spotkać się z potencjalnym inwestorem. Jego celem może być też rozwiązanie problemu, sformułowanie różnic poglądów lub ustabilizowanie relacji. Śniadanie biznesowe jest też doskonałą okazją do zaprezentowania swojej firmy oraz jej potencjału.