Biznes

Pozycjonowanie WordPress – zalety i wady popularnego CMS-u w kontekście SEO

450 milionów stron – 40% całej sieci internetowej. Oczywiście mowa o WordPressie. Zastanawiasz się, czy jest to system dla Ciebie? Poznaj korzyści płynące z tej platformy i ciesz się wygodą pisania. Pozycjonowanie WordPress może być łatwiejsze, niż myślisz. Czas rozwiać wszelkie wątpliwości na ten temat!

Do czego służy WordPress?

Jest to jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią (CMS) na stronach internetowych. Umożliwia samodzielną edycję oraz aktualizację wszelkich materiałów udostępnianych w witrynie, a także prowadzenie sklepu internetowego za pomocą wtyczki WooCommerce. 

Zalety WordPressa

  • brak opłat,
  • intuicyjny panel administratora,
  • funkcjonalność,
  • skalowalność,
  • szeroki wachlarz motywów,
  • częste aktualizacje i udoskonalenia,
  • dostępność gotowych wtyczek.

Wady WordPressa

  • należy znać podstawy kodowania HTML i CSS,
  • nie tworzy kopii zapasowej,
  • wtyczki mogą spowalniać działanie strony,
  • podatny na ataki hakerskie.

Pozycjonowanie WordPress 

WordPress to przyjazna praktykom SEO platforma. Dodatkowo jest ona dobrze oceniana przez Google z uwagi na wysoką jakość kodu, którym została napisana. Ponadto strony stworzone w WordPressie są dostosowane do urządzeń mobilnych, co jest jednym z czynników rankingowych dla wyszukiwarek.

Dodatkowe wtyczki dla SEO

WordPress z uwagi na liczne wtyczki cieszy się również dodatkami pozwalającymi na optymalizację oraz pozycjonowanie. Yoast SEO to proste narzędzie pozwalające na poprawę jakości publikowanych treści. Zaleca się również sięgnięcie po takie wtyczki jak SEO Framewor, SEOPress, RankMath czy SEO Squirrly.

O czym pamiętać przy optymalizacji?

Chociaż strategie SEO są długotrwałym procesem składającym się z wielu elementów technicznych i promocyjnych, to w kontekście WordPressa najważniejsze są:

 

  • analiza słów kluczowych,
  • przygotowanie struktury strony,
  • mapa witryny,
  • optymalizacja treści,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • linkowanie zewnętrzne,
  • tagi i atrybuty mediów.

 

Dlaczego warto w ogóle pozycjonować? Okazuje się, że tylko 20% użytkowników internetu zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. Jeśli więc zależy Ci, aby Twoje treści były doceniane przez odbiorców, musisz zadbać o swoją widoczność. Chociaż SEO jest długim procesem, wymagającym ciągłej aktualizacji, to pozwala na długotrwałe efekty oraz zbudowanie solidnych fundamentów autorytetu witryny.

Wnioski

Z WordPressa korzysta około 70% światowego internetu i chociaż zaczynał jako platforma do tworzenia blogów, dziś oferuje znacznie więcej możliwości pod kątem prowadzenia biznesu czy witryny e-commerce. Pamiętaj jednak, że sama strona nie wystarczy – należy zadbać o jej wnętrze i popularność.